Direktlänk till inlägg 6 maj 2013

Nog med medicinering.

Av Sofia Eriksson - 6 maj 2013 21:27

Innan jag började äta Gabapentin tänkte jag att det får bli den sista medicinen jag ska trappa upp, äta en specifik dos av, och sedan trappa ner och sätta ut. Allt detta ofta väldigt jobbigt, biverkningar och mer smärta i kroppen. Var osäker på om jag verkligen skulle orka detta, men gav det en ärlig chans. Det hände ingenting. Igen. Och faktum är ju att starka mediciner ger en tillfällig smärtlindring -i bästa fall, men det är ju ingen lösning på problemet. Och jag vill hitta problemet. Jag vill veta hur det ser ut inne i mitt bakhuvud, i min nacke, hur mina nerver är i kläm. Nu har jag slutat med Gabapentin då den inte hade någon som helst verkan för mig. Jobbigt under avvänjningen men nu är jag klar i knoppen, min värk är som vanligt. Alltid väldigt ont i mina händer som ständigt är domnade, som delar av mitt ansikte. Jobbigast är värken som sitter i bakhuvudet och övre delen av nacken, huvudvärk.Jag önskar att jag ska få komma igång med arbetsträning, längtar efter att få gå till jobbet vart det nu än blir. Jag är livrädd för att jag inte ska orka. Att min värk kommer att förstöra mina chanser till ett arbetsliv. Men en dag i taget. Jag har viljan.Intressant läsning; http://www.whiplashgruppen.info/filmrummet/stokkepopup.htmCCJ- skada; cranio cervikal ledkomplex. Den andra halskotan på vilket den första kotan vilar och den övre ledytan på den tredje kotan. Det är det här området som då är förkortat till CCJ. Sönderslitna led kapslar och avslitna strukturer som inte syns vid röntgen. Mjukdelsskador kan lätt missas i svensk vård pga att röntgenmetoder & remissmöjligheter saknas.http://www.researchweb.org/is/lul/ansokan/195981http://www.shamanenssang.sehttp://www.researchweb.org/is/lul/ansokan/195981http://test.sjukhuslakaren.se/2011/06/20/smartlakaren-som-vill-avliva-myterhttp://www.whiplashgruppen.info/ccj_popup.htmKram/Whiplashmamman

 
 
Ingen bild

MAJA liljelli-Persson

10 maj 2013 12:50

Hej Sofia!!! Klickade mig från Marikas blogg in på You tube i dag...och vilken underbar låt...sitter faktiskt med tårarna i ögonen...Kommer att heja o rösta på Er såklart varmaste hälsningar från Maja Liljelli-persson...nästan nästgårdsgranne

Sofia Eriksson

10 maj 2013 12:59

Hej:)
Underbart att höra!
Tack snälla...
Hoppas den kan beröra och ge hopp och glädje till människor!
Kram Sofia

 
Elle

Elle

10 maj 2013 22:06

Hej! Även jag har hamnat här genom Marikas blogg och har varit inne och lyssnat till er mer än en gang. Det berörde mig och texten gick rakt in i mitt hjärta. Jag önskar er lycka till, ni är värda att komma vidare!

Kram Elle
PS. Vill tipsa dig om en blogg som Anne skriver. Hon hade värk länge efter en olycka och är nu värkfri efter en ny operationsmetod. Kolla in hos henne: www.annemede.com

http://www.inredning-utredning.blogspot.de

Sofia Eriksson

14 maj 2013 16:00

Hej:)
Vad roligt att höra! Tack för fina ord om vår musik!!
Har läst och pratat med Anne. Svåra beslut, operationer medför ju alltid risker.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia Eriksson - 28 juni 2020 20:50

    28 juni 2020   Kära Ni! Det är slutet av juni månad och vi har värmebölja på vår vackra ö. Men redan i början av månaden så doppade jag mig! Jag har ju haft svårt att bada då minsta känsla av kyla förvandlades till smärta på min kropp p...

Av Sofia Eriksson - 26 maj 2020 23:08

Operation 10 mars på Spine Center14 maj 2020   Kära Ni! Nu har det gått drygt 2 månader sedan min nackoperation i Stockholm och jag ska i detta inlägg sammanfatta tiden strax före och efter operationen. Sedan följer ett inlägg som är dagbokante...

Av Sofia Eriksson - 10 mars 2020 17:10

Kära ni!   Klockan är nu 17 och jag har just ätit middag på avdelningen. Kokt potatis, kokta grönsaker, blomkål och nån skinksås. Tidigare satt jag en stund i sjukhuskyrkan, där var det lugnt och harmoniskt vilket jag och mitt inre behöver då sis...

Av Sofia Eriksson - 29 januari 2020 19:37

    29 januari 2020 Kära Ni,   Det är onsdagskväll och jag sitter i min favoritfåtölj i min favorithörna i vardagsrummet. Härifrån ser och hör jag allt. Ser just nu två av mina tre älskade döttrar. De ligger i soffan och tittar på tv och mo...

Av Sofia Eriksson - 19 januari 2020 20:59

  18/1 2020   Kära Ni,   Jag är alldeles upprymd, lycklig, varm i hjärtat och försiktigt hoppfull efter veckans besök på Löwenströmska sjukhuset, Spine Center Stockholm. I onsdags åkte jag och min kära mor upp till Stockholm och bodde på et...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Whiplashmamman


Ovido - Quiz & Flashcards