Alla inlägg den 15 maj 2013

Av Sofia Eriksson - 15 maj 2013 21:28

I helgen var jag och min käre make i Göteborg för att jag skulle få en "dubbel behandling" av min Osteopat, Elin Rose'n samt en annan Osteopat från England. Jag har tidigare blivit behandlad av Elin några gånger och de sista gångerna verkligen känt att det hände något i kroppen. En reaktion i form av elektriska vibrationer i kroppen, rysningar, ilningar, jag började frysa osv. Detta tyder på att jag blivit helt avslappnad samt att spänningar jag har i området kring nacken börjar släppa. När jag blev behandlad i Göteborg av två Osteopater var det magiskt. Inte bara att det hände en massa grejer i kroppen utan att även de kunde känna det. Jag fick hopp, fick höra att med största sannolikhet kommer jag kunna leva mitt liv med betydligt mindre värk. Läs mer om Osteopati här: http://www.osteopatforbundet.se/index.php/about-osteopati Jag kommer att återkomma om hur det går och vad som händer med min nacke under kommande behandlingar hos min Osteopat. Så min plan nu är att fortsätta bli behandlad av Elin, gå promenader, gärna på okänt underlag och att ägna mig åt det jag älskar mest; min familj och musiken! Mitt tips till alla som känner att ni inte kan göra allt som ni kunnat, kanske då pga en olycka som orsakat kronisk värk, är att för det första kanske man inte hade gjort det ändå, för man ändras ju genom livet. Och för det andra kan man kanske göra det man älskar fast det kanske tar lite längre tid och man kanske behöver hitta på nya sätt. Exempelvis som för mig som älskar musik, att spela piano och sjunga. Detta har jag inte ägnat mig åt alls på väldigt länge, då jag tänkte att jag tar upp det igen när jag blir bra. Men tiden har ju gått. Så sist när jag var på smärtkliniken i Västervik, skrev jag en ny låt. Jag gick omkring och nynnade, skrev ner accorden i min I-phone och när jag kom hem tog jag med min käre vän Marika Axen, hon bloggar under namnet Inredningsfrun, in i studion och spelade in låten. Denna lät, "Livet är här och nu" skickade jag in till musiktävlingen Svensktoppen Nästa 2013 och vi kom med:) Så i sommar ska vi tävla med denna låt på Larmtorget i Kalmar! Den finns att lyssna på, på You Tube om ni blir nyfikna...Kram/Whiplashmamman

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Whiplashmamman


Ovido - Quiz & Flashcards