Direktlänk till inlägg 15 december 2013

Informera och kommunicera.

Av Sofia Eriksson - 15 december 2013 22:01

2003 tog jag min filosofie kandidatexamen i medie- och kommunikationsvetenskap. Jag är informatör/kommunikatör. Jag är van att söka information, att kommunicera med min omvärld och även ge information. För tillfället tarr jag en paus för jag är mer än lovligt trött på allt detta. All information och kommunikation som rör min skada, mina funktionshinder, mina papper till försäkringsbolag, försäkringskassan, arbetsförmedlingen, trafikjuridik, chefer från tidigare arbeten, läkare, kirurger, sjukhuschef, husläkare, sjukgymnaster, massörer, akupunktörer. Har jag glömt någon?

Som patient och sjuk och skadad har man förvisso många rätigheter men man kommer inte hur långt som helst. Man har ingen makt. Men det behöver inte ta stopp för det. Man kan tjata. Man kan berätta om sin situation och sitt liv. Man kan be om hjälp. Och be igen. Och igen. Aldrig ge upp. Vända sig till de högsta hönsen.

Information och kommunikation. Information om min situation och om vad jag vill ha hjälp med. Kommunikation med alla i sjukhussfären... De behöver bli informerade. Vi som skadade och sjuka är bäst på att att ge dem informationen och berätta våra historier. Vi måste hjälpa till att ändra vården för oss med kroniska smärttillstånd. Och bemötandet. 

Viktigt.

Kram från Whiplashmamman;)

 
 
Ingen bild

Emelie

1 mars 2014 11:43

Hej! Har följt din blogg sedan en tid tillbaka nu. Vet precis vad du går igen, fick själv en whiplashskada i en bilolycka 2001 och har sedan dess bara försämrats. Jag har aldrig kommit längre till vc under alla dessa år. Nu som först väntar smärtteamet i Västervik för min del... Jag har som du sökt mig efter så mycket info som möjligt om alt så som op då jag vägrar tro att det är såhär mitt liv ska se ut. Finns hur mycket som helst att skrivs om det här men då jag tillhör samma landsting som dig undrar jag hur det har gått för dig? Hur kom du i kontakt med Åke Nyström? Finns han i Sverige nu? Känner en desperation över hur man ska ta sig vidare i detta elände, kanske vi kan hjälpa varandra? Maila gärna mig när du har en liten gnutta ork över! Ta hand om dig! /Emelie emelielovmo@hotmail.com

Sofia Eriksson

3 mars 2014 23:47

Hej,
lovar att mejla dig imom kort;)
Kram Sofia Eriksson

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia Eriksson - 28 juni 2020 20:50

    28 juni 2020   Kära Ni! Det är slutet av juni månad och vi har värmebölja på vår vackra ö. Men redan i början av månaden så doppade jag mig! Jag har ju haft svårt att bada då minsta känsla av kyla förvandlades till smärta på min kropp p...

Av Sofia Eriksson - 26 maj 2020 23:08

Operation 10 mars på Spine Center14 maj 2020   Kära Ni! Nu har det gått drygt 2 månader sedan min nackoperation i Stockholm och jag ska i detta inlägg sammanfatta tiden strax före och efter operationen. Sedan följer ett inlägg som är dagbokante...

Av Sofia Eriksson - 10 mars 2020 17:10

Kära ni!   Klockan är nu 17 och jag har just ätit middag på avdelningen. Kokt potatis, kokta grönsaker, blomkål och nån skinksås. Tidigare satt jag en stund i sjukhuskyrkan, där var det lugnt och harmoniskt vilket jag och mitt inre behöver då sis...

Av Sofia Eriksson - 29 januari 2020 19:37

    29 januari 2020 Kära Ni,   Det är onsdagskväll och jag sitter i min favoritfåtölj i min favorithörna i vardagsrummet. Härifrån ser och hör jag allt. Ser just nu två av mina tre älskade döttrar. De ligger i soffan och tittar på tv och mo...

Av Sofia Eriksson - 19 januari 2020 20:59

  18/1 2020   Kära Ni,   Jag är alldeles upprymd, lycklig, varm i hjärtat och försiktigt hoppfull efter veckans besök på Löwenströmska sjukhuset, Spine Center Stockholm. I onsdags åkte jag och min kära mor upp till Stockholm och bodde på et...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Whiplashmamman


Ovido - Quiz & Flashcards