Alla inlägg den 8 maj 2015

Av Sofia Eriksson - 8 maj 2015 08:39

...till Linköping...imorgon bitti.

Mina kära föräldrar ska bo hos oss med våra älsklingar! Känns som att vi alla är redo nu. På riktigt. Jag känner mig helt lugn nu, antagligen för att jag lagt all fokus på barnen och då särskilt på Agnes som haft det jobbigt med att jag ska åka. Dessutom är det mycket tjafs och bråk i hennes klass mellan tjejerna. Väldigt sorgligt, att det ska börja så tidigt!!

Nåväl. Som förälder kan man stötta, puscha, ha en bra dialog med barnen och med lärarna. Lägga sig i, fråga, visa att man ser och hör och bryr sig. Hjälpa sina barn till god självkänsla och en inre styrka, att tänka själva, känna efter i hjärtat vad som är rätt och fel, att våga gå sin egen väg.

Svårt! Även för oss vuxna... Brukar tänka att vi vet så lite om våra medmänniskor så va ska alla vara snälla mot varandra. Vi är på jorden så kort tid. Inte ska vi slösa bort den tiden på negativa tankar, osämja och elakheter! Le mot varandra, säg hej, hjälp en medmänniska. Njut av dagen idag.


Nu sitter jag och Meja i soffan och äter frukost. Det gör vi  veckoran när jag orkar lämna på dagis. Ibland får Peter lämna alla 3 barn, om jag inte kommer upp! Jag dricker kaffe, ligger här med datorn i knät, Meja äter gröt och ser på barnprogram. Utanför skiner solen och det är fredag. 

Ikväll ska jag packa. Vad tar man med? Vet ju inte riktigt hur länge jag blir kvar i Linköping...

Den här gången känns det så tryggt. Jag vet att jag är i så goda händer, hos en läkare som bryr sig om mig och som vill hjälpa mig.

Det blir inte som i Uppsala när jag måste gå hem samma dag. Fick be om att få ligga kvar en stund och sova efter operationen i Uppsala för jag var så trött och omtumlad. Jag hade så fruktansvärt ont och allt jag fick veta var att jag skulle ta alvedon. Det var ju helt orimligt. Och när 7 veckor gått och Uppsala ringde upp och jag berättade att jag inte blivit bättre över huvud taget konstaterades endast att -Jaha, det var ju synd. Nu får jag lära mig leva med smärtan. Igen. Tack...

Nej, nu hos dr Åke blir det skillnad. Efter operationen vill han att jag ska vara kvar minst 2 dagar. Känns tryggt. Packning då...sköna kläder, mediciner, kuddar, nackkuddar, och fler kuddar;)

I eftermiddag blir det mys med barnen, fredagsmys i soffan och sen hoppas jag att jag kan sova inatt!!

Önskar er alla en trevlig fredag och helg,

jag kommer att skriva så fort jag orkar! Även om det kanske blir korta inlägg;)


Kram

/Whiplashmamman

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Whiplashmamman


Skapa flashcards