Direktlänk till inlägg 19 juli 2015

Mitt i sommaren!

Av Sofia Eriksson - 19 juli 2015 15:17

Kära Ni,

Tack för allt stöd och alla fina mejl. Det värmer!!!

Jag hoppas att Ni har en trevlig sommar, får njuta av lite sol och bd- om man nu gillar bad...Jag vill helst att det ska vara minst 30 grader om jag ska bada, vill ju kunna njuta av badet! Kyla ger mig mer smärta! Och visst lyser solen med sin frånvaro denna sommar, men att vara för mycket i solen är väl ändå inte så nyttigt!?


Jag har haft många bra och härliga dagar, kunnat gå upp varje morgon, slippa smärtstillande förutom lite alvedon då och då. Huvudvärken kommer smygandes ibland, men är inte som innan operationen. Jag vilar ibland men jag orkar betydligt mer nu! Träffat vänner och suttit och babblat;) Vi var på Gotland i en vecka, och endast 1 dag fick jag stanna kvar i sängen, annars strosade jag med familjen på äventyr. Vilken känsla det var! Dock var jag extremt trött på eftermiddagara och sov gärna en stund...


Vid 2 tillfällen har jag provat att gå promenader, det gick ok första gången och bättre andra gången. Jag får väldigt ont i vänster axel och arm och handen domnar och börjar sticka, samt vänstra delen av ansiktet. Fick även ont i höger axel. Men andra promenaden gick jag kortare sträcka och pausade hos vänner så det funkade bättre.


Jag har träffat Åke i Linköping några gånger, vi ser ju förbättringar men också det som är kvar. Den smärtan har sin tydliga utgång i nedre delen av nacken och ut i axeln, armen, värk och stickningar. Isande smärta och svaghet. Min kommande operation kommer också att innebära en friäggning av nerver i närheten av nyckelbenet på vänster sida.


Igår vaknade jag med extrem värk i nacken, ner i axlar, armar och händer. Värst på min vänstra sida som vanligt. Låg hela dagen, tog starkare smärtstillande och sov mest. Något bättre idag, har varit uppe och fixat och donat här hemma med familjen. Nu ligger jag i uterummet i soffan, med datorn på magen...det får gärna börja regna för det smattrar så mysigt på taket...


Hur går det då med Landstinget?

Ja... än så länge inge positiva besked! Men Åke Nyström sammanställer sina vetenskapliga dokument, det evidens som Landstinget efterfrågar. Jag vilar mig och samlar energi och sedan går vi till förvaltningsrätten. Imorgon ska jag prata med reporten som gjorde ett reportage om mig för en tid tillbaka, då jag försökte få Landstinget att låta mig åka till Uppsala. Nu ska vi göra en uppföljning, att jag efter nästan 4 år äntligen har hittat en operationsmetod som HJÄLPER mig till förbättring men då vägrar mitt Landsting att betala operationen på nästan 60 000 kr. Så vi får ta ett banklån. Och framöver ska jag göra en till operation av det område vi inte nådde vid första operationen, då ska jag behöva ta ett till banklån! Jag är dessutom långt ifrån ensam om detta. Vi är så många som blivit opererade av Åke Nyström och som fått betala själva. Det är ett stort antal patienter som önskar bli opererade av Åke, men som inte kan lösa det ekonomisa.


Kom igen nu Landstinget och alla Landstingspolitiker. Det behöver inte vara så himla krångligt. Ge oss den vård vi förtjänar, den vård som hjälper. Lyssna på alla oss patienter som är levande bevis på att Åke Nyström hjälper oss nackskadade tillbaka till livet. Kanske inte som vi var innan våra olyckor, men till ett liv som vi kan kalla för LIV!!!


Kram

/Whiplashmamman


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia Eriksson - 28 juni 2020 20:50

    28 juni 2020   Kära Ni! Det är slutet av juni månad och vi har värmebölja på vår vackra ö. Men redan i början av månaden så doppade jag mig! Jag har ju haft svårt att bada då minsta känsla av kyla förvandlades till smärta på min kropp p...

Av Sofia Eriksson - 26 maj 2020 23:08

Operation 10 mars på Spine Center14 maj 2020   Kära Ni! Nu har det gått drygt 2 månader sedan min nackoperation i Stockholm och jag ska i detta inlägg sammanfatta tiden strax före och efter operationen. Sedan följer ett inlägg som är dagbokante...

Av Sofia Eriksson - 10 mars 2020 17:10

Kära ni!   Klockan är nu 17 och jag har just ätit middag på avdelningen. Kokt potatis, kokta grönsaker, blomkål och nån skinksås. Tidigare satt jag en stund i sjukhuskyrkan, där var det lugnt och harmoniskt vilket jag och mitt inre behöver då sis...

Av Sofia Eriksson - 29 januari 2020 19:37

    29 januari 2020 Kära Ni,   Det är onsdagskväll och jag sitter i min favoritfåtölj i min favorithörna i vardagsrummet. Härifrån ser och hör jag allt. Ser just nu två av mina tre älskade döttrar. De ligger i soffan och tittar på tv och mo...

Av Sofia Eriksson - 19 januari 2020 20:59

  18/1 2020   Kära Ni,   Jag är alldeles upprymd, lycklig, varm i hjärtat och försiktigt hoppfull efter veckans besök på Löwenströmska sjukhuset, Spine Center Stockholm. I onsdags åkte jag och min kära mor upp till Stockholm och bodde på et...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Whiplashmamman


Skapa flashcards