Alla inlägg den 11 november 2016

Av Sofia Eriksson - 11 november 2016 11:54

Kära Ni,

Genom åren har jag haft en god kontakt med sjukhuschefen Johan Rosenqvist. Från Landstingets sida är mitt "ärende" klart och stängt. Han nekade att betala mina 2 operationer och när jag begärde utredning från sjukhusjuristen Ann-Sofie Dejke blev svaret fortfarande nej. Jag tog en paus. Några andetag. Jag kan ute ge upp.


Så häromdagen skrev jag ett nytt mejl till Landstingets sjukhuschef Rosenqvist. Idag fick jag svar. Han står fortfarande fast vid beslutet att inte låta Landstinget betala mina operationer. Däremot, om Socialstyrelsen och IVO ändrar 1 mening i sitt utlåtande om Åke Nyström och denna debatt om evidensbaserad metod, så är Rosenqvist villig att titta på det igen.



Så. Jag mot Landstinget. Jag mot Socialstyrelsen och IVO. Orden skrek i mitt huvud...It is like Moving Mountains. Så. Det är vad jag måste göra. Och så har jag ju titeln på min nästa låt...


Det omöjliga tar bara lite längre tid. Tror jag. Men jag ger inte upp.

Jag önskar Er alla en trevlig helg!

Ta det lugnt, se på varandra, lyssna på varandra.

Stor kram Whiplashmamman 


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Whiplashmamman


Skapa flashcards